Me, Pernilla ja Niclas Nyrensten rakastamme luontoa ja matkustamista! Pernilla on valloittanut monta korkeaa vuorenhuippua, ollut Everest Base Camp vaelluksella ja reppureissannut ympäri maailmaa. Niclas rakastaa toimintaa ja adrenaliinia kohottavia aktiviteetteja kuten maastopyöräilyä, lumilautailua, kiipeilyä, vaellusta ja maailman ympäri matkaamista. Yhdessä päätimme perustaa outdoor brändimme vuonna 2014.
Jo kauan ennen RevolutionRacen perustamista tapasimme messuilla tytön joka kertoi käyttävänsä marjametsässä vanhoja farkkuja, jottei hänen arvokkaisiin ulkoiluhousuihin tulisi likatahroja. Tuolloin ymmärsimme ensimmäisen kerran, että markkinoilla on suuri ongelma mitä tulee ulkoiluvaatteisiin. Sen lisäksi, että vakiintuneet outdoor merkit ovat aivan liian kalliita, ne myös istuvat huonosti eikä laatu vastaa useinkaan niiden kallista hintaa. Ja värit? Aivan liian tylsiä! Markkinoilta puuttui merkki joka olisi tehnyt värikkäitä, laadukkaita vaatteita kohtuulliseen hintaan ja mietimme usein, että ”jonkun tulisi tehdä tälle asialle jotain”.
Kun olimme Everest Base Camp vaelluksella, niin syntyi idea RevolutionRace brändistä. Se ”jonka tulisi tehdä asialle jotain” oli lopulta me itse.
Vuosi oli 2014 ja olimme tällöin Pernillan isän autotallissa. Niiden neljän seinän sisältä löytyi meidän varasto ja toimisto. Olimme täysin omatoimisia tuotteen kehityksestä markkinointiin ja toimituksiin. – Kirjoitimme jopa kaikki osoitteet käsin jokaiseen pakettiin. Kuvasimme tuotteet meidän olohuoneessa ja olimme vuorotellen malleina esittelemässä vaatteita. Teimme yksinkertaisesti kaiken itse.
Aloittaessamme, meillä oli vielä paljon opittavaa. Ensimmäinen näytekappaleemme housuista oli täysi floppi. Housut istuivat huonosti, ompeleet olivat liian heikot ja työn laatu oli suoraan sanottuna katastrofi. Kaksitoista näytekappaletta ja muutama päänsärky myöhemmin meillä oli kuitenkin käsissämme upea ensimmäinen tuote – alkuperäiset Nordwand housut! Vieraillessamme valmistajamme luona Vietnamissa, huomasimme kuitenkin, että housuja ei oltu valmistettu yksityiskohtaisten ohjeidemme mukaisesti. Tehtaan johtaja katseli kauhuissaan, kun Niclas repi riekaleiksi kaksitoista paria housuja hänen edessään. Tehdas työskenteli useiden suurten tunnettujen merkkien kanssa, ja tuolloin me olimme heidän pienin (mutta luultavasti äänekkäin ja vaativin) asiakkaansa. Pidimme pitkän hätäkokouksen tehtaan johtajan kanssa ja lopputulos oli, että he joutuivat vastahakoisesti valmistamaan koko malliston uudelleen. Nykyään olemme yksi heidän suurimmista asiakkaistaan ja nauramme tarinalle usein. Eivätkä he varmasti enää koskaan valitse väärää lankaa mihinkään RevolutionRace tuotteeseen!
Haluatko tietää lisää tuotteistamme?
Saatuamme tuotantomme hyvälle mallille, kuvasimme ensimmäisen tuotevideomme ilman käsikirjoitusta kännykän kameralla ja erittäin kyseenalaisilla valaistustaidoilla. Kun julkaisimme videon sosiaalisessa mediassa, Facebook mainoksista vastaava työntekijämme soitti ja käski meidän poistaa sen, koska se olisi varmasti floppi. Kolme päivää myöhemmin hän soitti meille uudestaan ja pyysi anteeksi. Tuolloin video oli jo viraali – yli miljoonalla näyttökerrallaan. Ihmiset suorastaan rakastivat videon aitoutta.
Teemme edelleen omat videomme sosiaaliseen mediaan, mutta nykyään apunamme ovat usein myös inspiroivat asiakkaamme. Rakennamme brändiä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Kysymmekin usein asiakkailtamme, mitä he haluavat meidän tekevän ensi vuonna. Luemme kaiken palautteen sosiaalisessa mediassa sekä kaikki tuotearvostelut. Päätämme yhdessä yhteisömme kanssa, miltä tuotteemme näyttävät ja mitkä tuotteet pidetään valikoimassa!
Nykyään RevolutionRace toimittaa yli 30:een maahan sekä kasvaa koko ajan. Olemme myyneet yli miljoona housua maailmanlaajuisesti. Verkkokaupassamme on yli 521 076 todellista tuotearvostelua, joten pääsemme joka päivä lähemmäs tavoitettamme joka on olla yksi maailman suosituimmista ulkoiluyrityksistä. Olemme kasvaneet ulos autotallista ja muuttaneet toimistoon, joka on riittävän suuri pitämään kaikki työntekijämme onnellisina ja tyytyväisinä. Mutta jotkut asiat eivät ole muuttuneet. Käytämme edelleen samaa tehdasta Vietnamissa, joka ompelee suurimman osan housuistamme, mutta nyt olemme yksi heidän suurimmista asiakkaistaan sekä hyviä ystäviä omistajan kanssa.