Vår affärsmodell är egentligen ganska enkel. Vi säljer enbart våra friluftskläder på nätet, direkt till våra kunder. Genom att ta bort agenter och återförsäljare från ekvationen kan vi få ut produkter på marknaden snabbare. Medan andra varumärken i regel behöver ett år på sig för att utveckla nya produkter, tar det bara sex månader för oss. En snabbare, mer slimmad process utan mellanhänder innebär att vi kan erbjuda kvalitetskläder till ett rimligt pris.
Många andra varumärken byter ut hela sitt sortiment varje år, vilket leder till ett stort svinn bland de produkter som är kvar i lager. Vi behåller istället de flesta av våra modeller året runt och jobbar konstant med att justera och förbättra designen baserat på kundernas feedback. Vi eliminerar svinn genom att sälja varje plagg i en kollektion innan den upphör. Och våra produkter är tidlösa; de blir inte omoderna bara för att årstiden ändras.
Visste du att vår engagerade onlinecommunity är aktivt involverad i vår produktutveckling? Genom att dela med dig av ärliga recensioner och kommentera på våra sociala medier kan du också vara med och tycka till när vi bestämmer oss för nya färger eller uppgraderingar.
Tillsammans gör vi våra produkter ännu bättre, så att du kan komma ut och ha kul i naturen.